Serwis AIRBAG

Samochodowy system SRS jest dość złożony i od prawidłowej wstępnej diagnostyki
komputerowej auta będzie zależało zarówno skuteczność naprawy jak i bezpieczeństwo
pasażerów.

Typowy układ składa się przeważnie:
- sterownik systemu poduszek zwany potocznie sensorem
- lampka kontrolna systemu
- pasy bezpieczeństwa
- poduszki powietrzne
- czujniki uderzeń
- napinacze pasów
- mata

Pierwszym etapem w diagnostyce układu AIRBAG jest obserwacja lampki kontrolnej. Wszystkie układy SRS są w taką kontrolkę wyposażone. Jej głównym zadaniem jest sygnalizacja wystąpienia usterki w systemie. Po włączeniu zapłonu w aucie, sterownik systemu zapala kontrolkę
i przeprowadza jego test. Lampka po zapaleniu lub po kilku mignięciach powinna zgasnąć jeśli cały układ przejdzie prawidłowo samodiagnostykę i nie napotka usterki.

W bezpieczny sposób regenerujemy sterowniki AIR-BAG. Naprawa sensorów polega na odpowiednim przeprogramowaniu takiego modułu. Po wykasowaniu błędu CRASH-DATA (zdarzenie wypadku) można taki komputer użyć ponownie. Usuwając dalsze błędy systemu SRS kontrolka poduszek powietrznych nie będzie sygnalizowała awarii.